Rezervišite Vaš let



Više opcija


Otkazivanje leta

Otkazivanje leta je izostanak leta koji je prethodno bio predviđen, a za koji je kupljena bar jedna karta.
Let može biti otkazan iz više razloga:

Iz tehničkih razloga (ukoliko postoji neki kvar na avionu),
Iz bezbednosnih razloga (nevreme, štrajk na aerodromu, opasnost od terorizma itd.),
Iz komercijalnih razloga (ukoliko avio kompanija nema dovoljno prodatih mesta u avionu – ovo nije dozvoljeno, pa se ovaj razlog uvek krije od putnika i javnosti).

Putnici su zakonom zaštićeni od otkazivanja leta.

 

Otkazan let – procedura

U slučaju otkazivanja leta, avio kompanija je dužna da putniku ponudi preusmeravanje na drugi let sličnih uslova putovanja,  u sličnom vremenskom  periodu kada je trebao da se održi otkazani let, ili povraćaj svih troškova.

 

Otkazan let – prava putnika

Zakon propisuje da putnici nemaju pravo na odštetu ukoliko:

su o otkazivanju leta obavešteni minimum dve nedelje pre planiranog polaska i ukoliko im je tad ponuđeno preusmeravanje na let koji omogućava da u okviru od četiri časa od planiranog vremena dolaska stignu na krajnje odredište,
su o otkazivanju leta obavešteni najmanje nedelju dana pre planiranog polaska i ukoliko im je tad ponudjeno preusmerenje na let koji putniku omogućava da u okviru od dva časa od planiranog vremena dolaska stignu na krajnje odredište.

Zakon propisuje da putnici imaju pravo na odštetu u drugim slučajevima i to:
250 evra za letove do 1.500 km,
400 evra za letove između 1.500 i 3.500 km ako su unutar evropskog vazduhoplovnog područja,
600 evra za letove za ostale, duže letove.

Avio kompanije mogu smanjiti naknadu štete za 50% ukoliko ostvareno vreme dolaska preusmerenog leta ne premaši dva sata (za letove do 1.500km), tri sata (za letove od 1.500 do 3.500km) i četiri sata (za ostale letove).

 

Nadoknada štete i vanredne okolnosti

U slučaju vanrednih okolnosti koje nisu mogle da se izbegnu iako su preduzete sve mere, avio kompanija nije obavezna da nadoknadi štetu putnicima.
Prema zakonu, vanredne okolnosti koje oslobađaju avio kompanije obaveze plaćanja odštete se mogu svrstati u nekoliko grupa:

Vremenske neprilike (sneg, vetar, kiša, oluja i sl.),
Velike nesreće: vulkanske erupcije, zemljotresi, poplave, požari i dr.
Ratovi, terorističke pretnje,
Avionske nesreće i incidenti na aerodromu,
Štrajkovi u službama koje nisu deo aviokompanije (aerodromi, kontrole leta),
Ugroženena bezbednost letenja: Ukoliko nadležni organ proglasi zonu privremene ili trajne zabrane leta na određenom području (razlozi mogu biti svi prethodno pobrojani).

U vanredne okolnosti ne spadaju:

kvarovi na letelici (avio kompanija se smatra odgovornom za njeno održavanje),
štrajkovi u kompaniji (bilo koja služba unutar aviokompanije),
operativni razlozi (nedostatak aviona kojima bi se obavio saobraćaj zbog kašnjenja na prethodnim letovima ili zbog kvara),
komercijalni razlozi (aviokompanija nema dovoljan broj putnika, pa otkazuje let zarad uštede).

Oštećeni putnici imaju pravo da ulože reklamaciju avio kompaniji. U slučaju negativnog odgovora, putnici mogu uložiti reklamaciju Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo, preko propisanog obrasca.

"Iako putujemo širom sveta da pronađemo lepotu,

moramo je nositi i u sebi, inače je pronaći nećemo"

Ralf Valdo Emerson



Copyright © 2019 by FILIPTRAVEL. Sva prava su zadržana.